2553/11/16

Lachine โบราณสถานแห่งชาติของประเทศแคนาดา

ยาวแค่ความฝัน, คลองจนกลายเป็นความจริงและได้ฟื้นฟูหลายครั้ง Here is a summary of the important dates and events that mark its history. นี่เป็นบทสรุปของวันสำคัญและเหตุการณ์ที่ประวัติศาสตร์ของเครื่องหมาย

The French Dream Dream ฝรั่งเศส
François Dollier de Casson François de Dollier Casson
© Collection François Daniel / Archives du Séminaire de Saint-Sulpice, Montréal © Collection François Daniel / Archives du Séminaire de Saint - Sulpice, Montreal The idea of a canal circumventing the Sault-Saint-Louis (Lachine Rapids) goes back to the very first years that followed the foundation of Ville-Marie (Montréal). ) ความคิด Rapids ของคลอง circumventing Sault - Saint - Louis (Lachine ไปกลับไปปีแรก ๆ ที่ตามมา) รากฐานของวิลล์ - Marie (มอนทรีออ In 1671, reverend François de Salignac de La Mothe-Fénelon stated the benefits that could be drawn from a canal between Montréal and Lachine. In 1671, น่าเคารพ François de Salignac de La Mothe - Fénelon ระบุผลประโยชน์ที่อาจจะมาจากคลองระหว่าง Montreal และ Lachine François Dollier de Casson, superior of the Séminaire de Saint-Sulpice de Montréal , reintroduced the idea in 1680, affirming that such a canal would provide water for the mills in Montréal and facilitate shipping towards the "up-country". Dollier François de Casson, เหนือกว่าของ Séminaire de Saint - Sulpice de Montreal, reintroduced ความคิดใน 1680, ตอบรับที่คลองดังกล่าวจะให้น้ำสำหรับโรงสีใน Montreal และอำนวยความสะดวกในการจัดส่งสินค้าต่อ"ถึงประเทศ" Work started in 1689. การทำงานเริ่มต้นในปี 1689 The attack on Lachine by the Iroquois, however, put an end to the project. การโจมตีใน Lachine โดย Iroquois แต่หมดสิ้นโครงการ The work continued in 1700 under the direction of Gédéon de Catalogue who had to abandon it due to lack of funds on the death of Dollier de Casson. ทำงานอย่างต่อเนื่องใน 1700 ภายใต้ทิศทางของ Gédéon de แคตตาล็อกที่มีการยกเลิกนั้นเนื่องจากไม่มีเงินในการเสียชีวิตของ Dollier de Casson

The Merchants' Determination การหาร้านค้า'
The First Great Canal Painting by Jack Tremblay, 1964 คลองจิตรกรรม Great ครั้งแรกโดย Tremblay Jack, 1964
© Bank of Montréal / Jack Tremblay / Centenary Collection P767, 1964 © ธนาคารของมอนทรีออ Tremblay Jack / / คอลเลกชันหนึ่งศตวรรษ P767, 1964 It was not until the beginning of the 19th century that the dream would become a reality. มันไม่ถึงจุดเริ่มต้นของศตวรรษที่ 19 ที่ฝันจะกลายเป็นความจริง The Lachine Canal became a necessity for the Montréal merchants who sought to make their city one of the main hubs of North American trade. Lachine คลองกลายเป็นความจำเป็นสำหรับร้านค้าที่มอนทรีออขอให้คนเมืองของพวกเขาของฮับหลักของการค้าอเมริกาเหนือ Work began in 1821. 1821 การทำงานเริ่มขึ้นใน The canal was completed in 1825. คลองแล้วเสร็จใน 1825

The first canal enabled the passage of small flat-bottomed sailboats. เปิดการใช้งานผ่านคลองแรกของ sailboats Flat - bottomed ขนาดเล็ก With the increase in shipping and in tonnage, it had to be enlarged twice the work was carried out from 1843 to 1848 and from 1873 to 1884. การเพิ่มขึ้นของการจัดส่งสินค้าและในระวางบรรทุกก็มีสองครั้งที่จะขยายงานได้ดำเนินการออก 1843 - 1848 และ 1873 - 1884


From Popularity to Obsolescence จากความนิยมไปยังล้าสมัย
The Belding Paul & Co. Limited buildings, circa 1903 Paul & Belding จำกัด อาคาร จำกัด 1903 ประมาณ
© Archives de la Ville de Montréal / circa 1903 © Archives de la Ville de Montréal ประมาณ / 1903 In the middle of the 19th century, a chain of canals, of which the Lachine Canal was the first link, was set up to facilitate shipping between Montréal and the Great Lakes. ในศตวรรษที่ 19, สายการคลองซึ่งคลอง Lachine เป็นลิงก์แรก, ถูกจัดตั้งขึ้นเพื่ออำนวยความสะดวกในการจัดส่งสินค้าระหว่าง Montreal และ Great Lakes In the same era, the first businesses were established on the canal's banks, attracted notably by its hydraulic potential. ในยุคเดียวกันธุรกิจแรกได้ก่อตั้งขึ้นบนฝั่งของคลอง, ดึงดูดโดยเฉพาะอย่างยิ่งไฮดรอลิศักยภาพ From 1847 to 1945, South-West Montréal had the most highly diversified concentration of industrial establishments in Canada. จาก 1847-1945, South - West มอนทรีออมีความเข้มข้นสูงมีความหลากหลายมากที่สุดของสถานประกอบการอุตสาหกรรมในประเทศแคนาดา

In its heyday, just before the great crisis in 1929, nearly 15 000 ships used the canal annually. ในความมั่งคั่งของเพียงก่อนวิกฤตที่ดีในปี 1929 เกือบ 15 000 เรือใช้คลองเป็นประจำทุกปี However, 30 years later, it would be replaced by the St. Lawrence Seaway. แต่ 30 ปีต่อมาก็จะถูกแทนที่ด้วยเซนต์ Lawrence Seaway Falling into disuse and partially filled in beginning in the 1960s, it was closed to shipping in November 1970. ล้มลงในการเลิกใช้และเต็มไปบางส่วนในการเริ่มต้นในปี 1960 จะมีการปิดเพื่อจัดส่งในพฤศจิกายน 1970

A Bridge Between the Past and the Future สะพานเชื่อมโยงระหว่างอดีตและอนาคต
The brand-new Saint-Gabriel Lock ใหม่แกะกล่อง Lock Saint - Gabriel
© Parks Canada / P.-É. © แคนาดาสวน / P.-É. Cadorette / 2002 Cadorette / 2002 Managed by Parks Canada since 1978, the Lachine Canal is widely known for its exceptional, multi-purpose path, which has enabled millions of users to explore an unusual landscape filled with history. บริหารโดยสวนสาธารณะแคนาดาตั้งแต่ปี 1978 Lachine คลองเป็นที่รู้จักกันอย่างแพร่หลายในการที่พิเศษไม่เหมือนเส้นทางอเนกประสงค์ของ บริษัท ซึ่งได้เปิดใช้งานนับล้านของผู้ใช้ในการสำรวจภูมิทัศน์ที่ผิดปกติที่เต็มไปด้วยประวัติศาสตร์ However, the canal is primarily a national historic site whose objective is to bear witness to the importance of shipping, canalization and industrialization in the history of the country's development. แต่คลองเป็นหลักโบราณสถานแห่งชาติที่มีวัตถุประสงค์เพื่อเป็นประจักษ์พยานถึงความสำคัญของการจัดส่งสินค้า canalization และอุตสาหกรรมในประวัติศาสตร์ของการพัฒนาประเทศ

Since 1997, a mega revitalization project has been undertaken with the purpose of breathing new life into this site. ตั้งแต่ปี 1997, โครงการฟื้นฟูเด่นได้รับการดำเนินการโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อสู่ชีวิตใหม่ในไซต์นี้ The various levels of government, community organizations and private businesses will inject several tens of millions of dollars. ระดับต่างๆของรัฐบาลองค์กรชุมชนและธุรกิจเอกชนจะฉีดหลายสิบล้านดอลลาร์ These funds will notably be devoted to the presentation of the site's history and to the canal's restoration. เงินเหล่านี้จะยวดจะอุทิศให้กับงานนำเสนอประวัติของเว็บไซต์และเพื่อการฟื้นฟูคลองของ The canal will reopen to pleasure boating in 2002. คลองจะเปิดใหม่อีกครั้งเพื่อความสุขในปี 2002 เรือ

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น